ingridochmarcusiaustralien.blogg.se

Perthect

Besöksrapport

Publicerad 2014-06-21 12:31:44 i Allmänt,

Hej bloggen! Hoppas alla hade en glad midsommar. Vi firade här i Perth med både sill, knäckebröd och jordgubbstårta. Marcus firade på biblioteket. Ensam.

Men imorse skrev Marcus sin sista tenta och är äntligen ledig! Han ser ut ungefär såhär:

Men här kommer som utlovat rapporten från besöket med våra bloggläsare. Det blev tyvärr lite försenat på grund av tekniska problem. Men ni är väl vana på att vänta på blogginläggen vid det här laget.

Nu är herr och fru Rask i Sydney efter att ha varit på besök några dagar här i Pertan. Det hanns med en hel del under dagarna de var här och såklart har allt dokumenterats noga för bloggens räkning. Vi började med en promenad upp i Kings Park för att titta på utsikten.

Sedan besökte vi lokalkängrusarna på Herisson Island.

Vi åkte ut till Fremantle och gick på marknaden och tittade sedan på solnedgången över Indiska Oceanen.

Hamnen i Fremantle.

Innan det blev middag på Little Creatures

Marcus slet sig från böckerna på UWA biblioteket för att dricka öl och äta pizza.

Nästa dag åt vi en rejäl frukost så att vi skulle orka med att bli runtkörda på en buss och prova viner.

Inom två minuter efter att vi satt oss på bussen hade båda två somnat. Lite jetlaggade?

Skål!

Ost

Efter några vinglas...

På kvällen blev det The Stables Bar med lokalproducerat vin.

Efterrätt, så mycket att knappen på Ingrids byxor ramlade av. På riktigt.

Nästa dag var det riktigt skitväder och vilket innebar inomhusaktiviteter. Vi besökte Perth Mint och nått museum med stenar, aborginier och sånt. Inga bilder från detta dock.

Nästa dag åkte vi ut till Rottnest Island för cykling, strandhäng och quokkaspaning.

Väderleken inbjöd inte till fullkroppsnedsänkning i havet, men fötterna fick känna på vattnet i alla fall.

Det hittades även quokkas i massor. Försök att inte bli lycklig av den här bilden!

Eller den här.

Ny profilbild på facebook kanske?

Efter Rottnest besökte paranteserna Fremantle Prison för att titta på trånga celler och hängsnaror. Ingrid fick åka hem för att kränga vår gula pärla! (Världens sämsta cykel).

Sedan åt vi god middag på Gordon St Garage.

Sista morgonen, vi åt (igen!). Sen skeppades bloggläsarna raskt (haha) vidare till flygplatsen för nya äventyr i Sydney och Cairns.

Tack för besöket det var kul att ha er här!